dinsdag 11 juni 2013

Recept voor Ragout

Na een lange en avontuurlijke reis vanuit Oostenrijk eindelijk weer thuis. Vol inspiratie en goede moed om verder te gaan met waar ik gebleven ben. Na warme ontvangst door gezin tijd voor een familielunch bij mijn schoonouders. Het lijkt wel alsof mijn boek al bezig is te ontstaan, zonder dat ik aan het schrijven ben. In de keuken staan mijn dochter en haar oma, mijn schoonmoeder, samen achter de pannen een nieuw recept uit te proberen. Champignonragout, met verse champignons en een sausje van bloem, bouillon en peterselie. Tot slot nog in een pakketje van bladerdeeg, de meest gewone uitvoering, (zonder boter en ei) in de oven en het pasteitje is klaar.
Twee blijde gezichten, nee drie, want ik sta op de achtergrond, genietend van dit tafereel en dankbaar voor de creatie. Bewust van wat er gebeurt, om me heen, in de keuken. Het verhaal komt tot leven. Een heel smakelijk leven!

ps het precieze recept volgt nog.


1 opmerking: